سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان و دارو

درمان هپاتیت B

علائم بیماری هپاتیت B ممکن است از میزان خفیف و یا شدید متغیر باشد و نیز برخی از افراد هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند. در این حالت شاید این سوال در ذهن به وجود آید که آیا تاکنون درمانی برای بیماری هپاتیت B پیدا شده است؟ چند درصد از افراد آلوده می‌توانند از این بیماری بهبودی پیدا کنند؟

Image result for â?«Ø¯Ø±Ù?اÙ? Ù?پاتÛ?ت bâ?¬â??

با توجه به این پرسش‌ها باید پاسخ داد که سالیانه 15 هزار نفر در ایالات متحده به هپاتیت B مبتلا می‌شوند و حدود پنج هرار نفر آنها بدون نیاز به درمان خاصی بهبود میابند.

در این میان بیش از 10 هزار نفر به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز دارند و پس از آن بهبود میابند .

حدود پنج هزار نفر نیز بر اثر عوارض عفونت خواهند مرد.

90 درصد افراد آلوده به هپاتیت B فقط بیماری کوتاه مدت خواهند داشت که اکثر آنها در طول مدت 3 ماه بهبودی پیدا می‌کنند. 10 درصد افراد باقیمانده دچار عفونت مزمن شده و عوارض جدی‌تری خواهند داشت. در نهایت این افراد بر اثر عفونت ویروس هپاتیت B میمیرند.

درمان برای هپاتیت B اکثرا استفاده از دارو های ضد ویروسی است که موجب کاهش تعداد ویروس های هپاتیت B در خون میشود و علائم بیماری را کاهش میدهد .

بیماران باید تا حد امکان استراحت کنند و رژیم غذایی سالمی داشته باشند. این افراد باید از مصرف الکل و یا هر عاملی که موجب آسیب به کبد می‌شود، خودداری کنند. هرگونه جراحی غیر ضروری نیز باید برای آنها به تعویق افتد.

در ایالات متحده شاید فقط 2 درصد از کل افراد آلوده، به هپاتیت B مزمن دچار شوند. دوره عفونت ویروس هپاتیت B مزمن در هر شخص ممکن است متفاوت باشد و این مسئله قابل پیش بینی نیست.

برخی از بیماران در ابتدا وضعیت خوبی داشته اما بعدا عوارض جدی‌تری از خود نشان می‌دهند. افراد ناقل که در حقیقت حاملین مزمن هستند علائمی از بیماری کبدی نداشته و تهدیدی جدی برای دیگران به حساب می‌آیند.

منبع:یوطب